Na zaproszenie Fundacji „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową” zostaliśmy Partnerem kampanii na rzecz promocji świadomości walki z nowotworami dzięcięcymi.
Kampania Złotej Wstążki – o co chodzi?
Kampania Złotej Wstążki ma charakter społeczny i jest organizowana we wrześniu, kiedy przypada światowy miesiąc świadomości nowotworów dziecięcych, a jej symbolem jest właśnie „Złota Wstążka”. Kluczowymi celami kampanii są: zwiększenie świadomości nowotworów dziecięcych w Polsce oraz pozyskanie środków na leczenie dzieci. Kampania skierowana jest do ogółu społeczeństwa oraz biznesu, który dzięki zaangażowaniu finansowemu i swoich pracowników wesprze skuteczne leczenie dzieci chorych na nowotwory. Organizatorem kampanii jest Fundacja „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową”.
Dlaczego to takie ważne?
Bo w Polsce co roku ponad tysiąc rodzin słyszy diagnozę: „Państwa dziecko ma nowotwór” i jest tym faktem przerażonych. Z drugiej strony onkologia dziecięca stoi przed wyzwaniami takimi jak: zbyt późne diagnozowanie choroby, brak badań klinicznych nad lekami dla dzieci chorujących na raka, niedostateczna refundacja leków i terapii, niedostępność nowoczesnych metod leczenia ze względu na wysoki koszt lub konieczność leczenia za granicą na warunkach komercyjnych, niewystarczające wsparcie psychologiczne oraz brak wyspecjalizowanej kadry medycznej. Terapia może trwać kilka lat i być bardzo kosztowna, ale wciąż 1 na 5 dzieci nie udaje się pomóc. Chcemy to zmienić i wspólnie sprawić, żeby każde dziecko miało szansę na wyzdrowienie.
Czy to naprawdę możliwe?
Wspólnie z Fundacją głęboko w to wierzymy. W ciągu miesiąca w ramach kampanii pokazane zostaną historie dzieci, ich rodzin, personelu medycznego, wolontariuszy, ukazując siłę, jaka płynie z solidarności i wsparcia. Poznacie „Prawdziwych Bohaterów”, którzy wygrali z rakiem oraz tych, którzy zmagają się nadal oraz tych, którzy im towarzyszą.
Zdecydowaliśmy się wesprzeć kampanię, ponieważ wierzymy, że suma małych działań potrafi poruszyć lawinę dobra. Mamy nadzieję, że Ty też poczujesz sens naszego zaangażowania i przekonasz się, że możesz mieć swój udział w tym, aby takich bohaterów było więcej.
Dlaczego wsparcie jest potrzebne tu i teraz?
Nowotwory u dzieci to trudny temat. Nikt nie chce, aby były smutne, żeby cierpiały, żeby ten problem dotyczył go osobiście, dlatego tak ważny jest czas i działanie w porę. Fundacja „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową” działa od 29 lat z powodzeniem w tym wrażliwym obszarze i wie, jak to robić. Stąd też pomysł na zainicjowanie Kampanii Złotej Wstążki. Eksperci Fundacji mają wiedzę, doświadczenie i sprzęt medyczny, zapewniając tym samym niezbędną pomoc dzieciom chorym na raka i ich rodzinom. To właśnie dzięki staraniom Fundacji powstała jedna z najnowocześniejszych klinik dla dzieci w Polsce – Przylądek Nadziei we Wrocławiu. Potrzeba im jednak środków, aby zrealizować swoją misję, by każde dziecko miało REALNĄ SZANSĘ na wyzdrowienie. Dlatego w naszej firmie podjęliśmy decyzję o wsparciu realizowanej przez tę organizację kampanii i zapraszamy Cię do aktywnego udziału.
Jak mogę się zaangażować?
Do kampanii możesz włączyć się na wiele sposobów. Poza tym możesz zaangażować się indywidualnie. Z pewnością znajdziesz coś dla siebie spośród poniżej opisanych aktywności: Link do strony od 1. września.Więcej inspiracji znajdziesz na www.zlotawstazka.pl.
- Po prostu robisz wpłatę na www.zlotawstazka.pl – klikasz i przekazujesz dowolny datek.
- Bierzesz udział w Wyzwaniu Złotej Wstążki na Instagramie, wspierasz kampanię i szerzysz świadomość o nowotworach dziecięcych, udostępniając swoje zdjęcie ze „Złotą Wstążką” oznaczone #złotawstążka.
- Szukasz „Złotej Wstążki” na produktach/usługach innych Partnerów. Kupując wybrane produkty/usługi m.in. na stacji Lotos czy w sklepie merlin.pl, wspierasz leczenie dzieci, bo dochód z zakupu lub jego część przekazywane są na rzecz kampanii.
- Zapisujesz się na „RakReaton”, czyli wyzwanie „rekreacją w raka” (wersja otwarta lub firmowa), w ramach którego użytkownicy specjalnej aplikacji Activy podejmują aktywności sportowe, aby we wrześniu zmierzyć się z wysiłkiem fizycznym (spacer, bieg, jazda na rowerze) i osiągnąć cel zespołowy, firmowy albo wspólny fundacyjny - 1 milion kilometrów!
- Wymyślasz własne „Wyzwanie Złotej Wstążki”, zapraszając kolegów i koleżanki z pracy do udziału w miesięcznym wyzwaniu. Sami deklarujecie, na czym będzie ono polegało i zobowiązujecie się przy tej okazji do zbiórki środków na rzecz Fundacji (np. konkursy pieczenia Złotych Babeczek).
- Wspomagasz specjalną zbiórkę na portalu Siepomaga.pl, a pozyskane fundusze zasilają „Program Broviac. Krócej w szpitalu”, dzięki któremu chore dzieci będą spędzać mniej czasu w szpitalu podczas terapii onkologicznej. Koszt 3-miesięcznego zestawu do stosowania Broviaca wynosi ok. 1000 zł.
Włącz się w działania i zachęć do aktywności innych! Bo jesteś potrzebny.
Jaki jest następny krok?
Na decyzję, w co się zaangażujesz masz jeszcze chwilę. Kampania rusza 1 września. Ale już teraz możesz prowadzić rozmowy na temat potencjalnych wyzwań. Pamiętaj: im więcej nas będzie, tym uzyskamy większą pomoc dla małych pacjentów. Zachęcamy także do aktywności w mediach społecznościowych, dzięki czemu informacja o kampanii dotrze do większej liczby osób, które mogą realnie wesprzeć szczytny cel. Bądź aktywny i nie pozostań obojętny!
Jeśli masz jakiś pomysł dla naszej społeczności ACCA, zapraszamy do podzielenia się nim - napisz do nas na kontakt@accapolska.pl. Bądźmy razem we wrześniu!
Czym jest Fundacja „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową”?
Misją Fundacji jest sprawienie, aby każde dziecko, które zachoruje na raka, wróciło do zdrowia. Już od 29 lat wspiera małych pacjentów Kliniki Transplantacji Szpiku, Onkologii i Hematologii Dziecięcej, którzy przyjeżdżają do Wrocławia na leczenie z całego kraju. Otacza opieką dzieci wraz z ich rodzinami, tak aby zapewnić im możliwie najlepsze warunki do wyleczenia. Fundacja finansuje kosztowne leki ratujące życie, nierefundowane terapie i zabiegi rehabilitacyjne, kupuje nowoczesny sprzęt medyczny, wspiera rozwój lekarzy, pielęgniarek i rezydentów oraz inwestuje w badania naukowe.
To z inicjatywy Fundacji we Wrocławiu został wybudowany Przylądek Nadziei, najnowocześniejszy w Polsce szpital onkologiczny dla dzieci i młodzieży. To jednocześnie największy ośrodek przeszczepowy w Polsce – co drugi przeszczep szpiku u dzieci w Polsce jest przeprowadzany w Przylądku Nadziei. Lekarze i pielęgniarki leczą tu każdego roku 2000 małych pacjentów.
Dzięki najwyższej klasy specjalistom i szerokiemu wsparciu Fundacji, w Przylądku Nadziei realizowanych jest wiele nowatorskich działań terapeutycznych – od wprowadzania nowoczesnych terapii leczniczych, dostępnych jedynie w wybranych ośrodkach w Europie i na świecie, po organizację wsparcia psychologicznego. Klinika Mentalna to jedyny w Polsce program dla małych pacjentów i ich rodzin, w ramach którego mają zapewnioną kompleksową opiekę psychologiczną, od momentu postawienia diagnozy po wyzdrowienie i wsparcie po wyjściu ze szpitala. Unikalny, pilotażowy projekt OnkoMOCNI gwarantuje z kolei pacjentom wyleczonym niezbędne wsparcie i konsultacje nawet wiele lat po zakończeniu leczenia.
Fundacja szczyci się tym, że przez wszystkie lata działalności jeszcze nigdy nie zdarzyło się jej odmówić pomocy dziecku w potrzebie. To wszystko możliwe jest dzięki wsparciu darczyńców - przyjaciół, patronów i sponsorów.
Więcej na www.naratunek.org oraz www.zlotawstazka.pl (start 1 września).