Rada Członkiń i Członków ACCA działająca przy polskim biurze ACCA powoływana jest zgodnie z obowiązującą konstytucją (do pobrania poniżej).
SKŁAD RADY
Radę tworzy od pięciu do dziesięciu osób, które są wybierane w demokratycznych wyborach. Kadencja trwa dwa lata i może być przedłużona o kolejne dwa. W jej skład może wejść każda osoba zrzeszona w ACCA, działająca aktywnie na rzecz organizacji zgodnie z jej misją i wartościami, mająca poparcie dwóch innych członkiń lub członków i której adres zamieszkania jest w Polsce.
Skład Rady Członkiń i Członków ex officio uzupełnia członkini ACCA Council z Polski - Marta Rejman.
Spotkania Rady odbywają się co najmniej raz na kwartał, przewodniczy im wybrany z grona Rady Przewodniczący lub w przypadku jego nieobecności - Wiceprzewodniczący. Członkinie i członkowie Rady pełnią w niej swoje funkcje społecznie, działając na rzecz organizacji nieodpłatnie.
FUNKCJE RADY
Główną funkcją Rady jest reprezentowanie interesów społeczności ACCA w Polsce, ale także:
- doradztwo Dyrektorowi Zarządzającemu ACCA Polska w zakresie rozwoju strategicznego, bieżących i ewentualnych przyszłych problemów mogących dotyczyć członków ACCA,
- dbanie o wizerunek i reputację organizacji w Polsce,
- wdrażanie nowych pomysłów i tematów realizowanych poprzez tworzenie kursów, publikacji i innych form, a także poprzez rozwiązywanie kwestii technicznych i redagowanie dokumentów konsultacyjnych.
CELE REALIZOWANE PRZEZ RADĘ W LATACH 2021-23:
- Delivering employability: ACCA Executive Programme - we współpracy z Devire and Neuman Executive; specjalne oferty/usługi dla Członków ACCA; Webinary z Career Angles (3700 uczestników)
- Driving students’ progression: prezentacje i warsztaty dla studentów programów akredytowanych ACCA na uczelniach w Polsce; angażowanie członków ACCA do roli wykłądowców programów akredytowanych ACCA
- Members’ local survey: lokalne badanie opinii pod kątem lepszego zrozumienia potrzeb członkiń i członków ACCA w Polsce
- CPD & events: identyfikacja potencjalnych tematów spotkań CPD (część ankiety przeprowadzonej wśród członków); spotkanie CPD na temat Agile Business Architecture we wrześniu 2022 (300 uczestników); Thought Leadership – spotkania z Józefem Wancerem oraz Dominiką Bettman.